08.09.2021
Całkiem duża technologia dla niewielkiej kancelarii? To ma sens!
W (post)pandemicznym świecie siły w biznesowej rywalizacji uległy przetasowaniu. Zarówno topowe prawnicze korporacje, jak i niewielkie rodzinne kancelarie musiały poradzić sobie z wyzwaniem, jakim była praca w rozproszeniu. Nagle okazało się, że nowoczesne sale konferencyjne i lunche z klientami są mniej ważne w procesie pozyskania i utrzymania klienta. Co zatem zyskało na znaczeniu?
Pojęcie klucz to dostępność usług. W czasach, kiedy za moment może się okazać, że nie możesz przekroczyć progu swojego domu istotne jest, aby klient mógł również bez wychodzenia gdziekolwiek skorzystać ze wsparcia prawnego. Nie chodzi tu tylko o ograniczenia w związku z kwestiami sanitarnymi. Po prostu, przy powszechności internetu zarówno oferta działającego w pojedynkę mecenasa, jak i globalnej sieci doradztwa, powinny być podobnie osiągalne. Umożliwia to technologia, stworzona dla prawników pracujących w różnych środowiskach.
Technologia dla lepszych wyników
Klienci, którzy powierzają Tobie swoje sprawy, oczekują od Ciebie korzystnych wyników. Aby je osiągać, nie możesz bazować tylko na przekonaniu, że podana przez Ciebie argumentacja jest niepodważalna. Zawsze znajdzie się ktoś, kto – za pomocą armii stażystów – przeczesze raporty z tysiąca badań oraz stosowane w podobnych do Twojej sprawach orzecznictwa, by obalić przyjętą przez Ciebie linię obrony. Nie masz wolnych mocy przerobowych, by z tym konkurować? Odpowiedzią może być technologia.
Sztuczna inteligencja z sukcesem przejmuje dziś część zadań researcherskich i weryfikacyjnych w pracy prawnika. Przykładowo, istnieją narzędzia, które pozwalają sędziemu sprawdzić wiarygodność i zasadność podawanych argumentacji obu zaangażowanych w konflikt stron.
Rywalizacja o klienta? Bardzo proszę!
Przekazanie części zadań komputerowym algorytmom może sprawić, że Twoja usługa prawna będzie lepsza dla człowieka, który przychodzi do Ciebie z konkretnym problemem. Nowoczesne narzędzia pozwolą Ci zarządzać oczekiwaniami klienta – na podstawie dostępnych danych dadzą Ci informację, kiedy klient może spodziewać się orzeczenia oraz jakie jest prawdopodobieństwo konkretnego wyniku.
Odbiorcę Twoich usług tak naprawdę nie interesuje jakiej technologii używasz, liczy się tego efekt. Szybsze i lepsze wyniki oraz optymalizacja kosztów są możliwe dzięki zautomatyzowaniu przepływu pracy oraz generowania dokumentów, a także wsparciu innych procesów za pomocą takich systemów, jak Advisor 247.
Innowacyjne oprogramowanie przekłada się na większą skuteczność i niższe koszty pracy prawnika. To także wkład w user experience odbiorcy usługi, a ten, zadowolony, chętniej poleci Ciebie innym osobom.
Użyj technologii i przyciągnij liderów
Postcovidowy rynek pracy jest również bardziej wymagający. Przejście na pracę zdalną pokazało wielu ludziom, że możliwości znalezienia zatrudnienia nie kończą się na ich własnym mieście, a nawet kraju.
Mając duży wybór, ludzie decydują się na oferty, którzy zawierają najlepsze narzędzia do wykonywania pracy, dają dużą samodzielność oraz szanse na bezproblemowe łączenie obowiązków z życiem prywatnym. Obserwuje się trend, w którym zdolni prawnicy zostawiają duże korporacje na rzecz małych kancelarii – po to, by wykonywać ciekawszą pracę i mieć większe poczucie wpływu oraz zaznać przyjemniejszej kultury organizacyjnej.
Jeśli jesteś dumny ze swojej kancelarii, z atmosfery i wyników, jakie tworzy Twój zespół, wyposaż firmę w odpowiednie narzędzia, a powodów do dumy będzie jeszcze więcej. Ze wsparciem technologii będzie się Twoim ludziom pracować lepiej. Zyskają pewność, że skupiają się na najważniejszych sprawach, nie tracąc z oczu niczego ważnego. Postaw na inteligentne wsparcie, zanim Twoi specjaliści dojdą do przekonania, że mają dużo więcej rutynowych i możliwych do zautomatyzowania zadań, niż ich koledzy z innych firm.
Wyprzedź konkurencję, postaw na technologię
Wysoka efektywność, najlepsza obsługa klienta oraz utrzymanie mocnego składu zespołu pracowników – te czynniki mogą wpłynąć na Twoją pozycję na rynku usług prawniczych – niezależnie od tego, jak duża jest Twoja kancelaria. Postaw na technologię, która wesprze Cię w tych trzech kluczowych obszarach i rozwijaj swój biznes jak najwięksi gracze na rynku.
Zobacz również:
08.09.2021
Jak prowadzić komunikację kancelarii, żeby klienci do nas wracali
08.09.2021
Praca zdalna prawnika - jak zwiększyć bezpieczeństwo?
08.09.2021