01.09.2021
Cyberbezpieczeństwo a praca zdalna – jak ochronić swoje dane?
Praca zdalna to aktualna rzeczywistość wielu osób – w tym również przedstawicieli branży prawnej. Bez wątpienia praca spoza biura ma swoje plusy, ale rodzi także ryzyka – szczególnie w kancelariach, gdzie praca z danymi wrażliwymi jest na porządku dziennym.
Aamir Akhter na portalu LawTechnologyToday przedstawił siedem wskazówek, dzięki którym praca z domu będzie znacznie bezpieczniejsza. Cel ich zastosowania? Minimalizacja ryzyka i ochrona przetwarzanych danych.
1. Korzystaj z szyfrowania – ustawiaj hasła tam, gdzie to tylko możliwe
Według specjalistów od bezpieczeństwa – szyfrowanie to absolutna podstawa dla wszystkich osób, które podczas home office chcą (i muszą!) dbać o bezpieczeństwo. Blokowanie plików i dostępów do urządzeń hasłami wydaje się banalne – w końcu np. dostęp do naszych smartfonów jest szyfrowany niemal zawsze. Warto jednak pamiętać, aby zasadę tę stosować także w przypadku pracy na komputerze. Szyfrowanie poufnych informacji pomoże także kontrolować zakłócenia i cyberataki. Zdalni pracownicy powinni omówić metody szyfrowania ze swoim działem IT, aby zastosowane rozwiązania były jak najbezpieczniejsze – przypomina Aamir Akhter.
Zobacz również:
#TECHLETTER
08.12.2021
Rola technologii w transformacji wewnętrznych działów prawnych
#TECHLETTER
01.12.2021
Poznaj 7 praktycznych wskazówek, dzięki którym wybór systemu do zarządzania kancelarią będzie prostszy!
#TECHLETTER
24.11.2021