30.09.2020
Zadowolenie z pracy Polaków – czy prawnicy także są zadowoleni z pracy?
Czy jesteśmy zadowoleni ze swojej pracy? Powstają kolejne raporty, prowadzące do wniosków, czy naprawdę jest tak źle, jak nam się czasem wydaje… czy swoim polskim zwyczajem narzekamy jednak trochę za bardzo.
Jednym z najnowszych badań jest Satysfakcja w pracy 2020 – Ogólnopolskie badanie zadowolenia i satysfakcji z pracy wśród specjalistów z różnych branż. Wyniki badania są dostępne w Internecie i każdy może się z nimi zapoznać.
Satysfakcja z pracy – jak ją zmierzyć?
Badanie przeprowadzono w oparciu o najpopularniejsze pytania zadawane w badaniach satysfakcji i zaangażowania z pracy. Zadane pytania dotyczyły obszarów: organizacji, relacji, rozwoju, oceny (wynagrodzenia i pomysłów) oraz zaangażowania.
Ankietę wypełniło 1576 osób. Ponad połowa ankietowanych pracuje w dużych ośrodkach biznesowych i określiła swoje stanowisko jako specjalista.
Czy Polacy są zadowoleni ze swojej pracy?
Wyniki opisywanego badania są dość zaskakujące. Wynika z niego, że choć Polacy generalnie są zadowoleni ze swojej pracy, to… nie poleciliby jej swoim znajomym. Poziom satysfakcji bardzo odbiega od tzw. wskaźnika lojalności.
Twórcy badania wyjaśniają, że może to wynikać ze zbyt częstego porównywania się z innymi, np. na podstawie tego, co widzimy na LinkedIn. Cudze biurowce zawsze wydają się wyższe, a wyposażenie biura – bardziej nowoczesne…
Pozostałe wyniki badania wskazują m.in. że:
- polscy pracownicy określają poziom organizacji w przedsiębiorstwach stosunkowo nisko – 6,5/10,
- zadowolenie klientów firmy jest dla Polaków bardzo ważne – 9,02/10,
- pracownicy są zadowoleni z relacji ze swoim bezpośrednim przełożonym – 7,84/10,
- większość osób wysoko ceni atmosferę panującą w pracy – 7,98/10,
- jakość wyposażenia w miejscu pracy ocenia się jako bardzo dobrą – 7,88/10.
Czy prawnicy także odczuwają satysfakcję z pracy?
Czy tak samo byłoby, gdyby ankietowanymi byli wyłącznie przedstawiciele zawodów prawniczych?
To pytanie możemy zadać Wam. Niestety, jak dotąd nie przeprowadzono badań, które dotyczyłyoby wyłącznie prawników. Z naszych obserwacji wynika jednak, że wyniki mogłyby być podobne.
Wielu pracowników kancelarii i firm prawniczych jako jeden z podstawowych problemów wskazuje brak odpowiedniej organizacji pracy i niewłaściwe zarządzanie czasem. Prawnicy często zbyt dużo czasu poświęcają na zadania organizacyjne, zbyt mało – na pracę merytoryczną.
Tymczasem w tym zakresie organizacji pracy kancelarii warto… zaufać technologii. Zobacz, jak wiele dla Twojej kancelarii może zrobić system Advisor 247.
Zobacz również:
30.09.2020
Na co warto zwrócić uwagę, tworząc biznesplan dla kancelarii?
30.09.2020