Zaloguj się do panelu klienta

17.11.2021

5 kroków, dzięki którym Twoja kancelaria stanie się bardziej efektywna

Aktualności

Możemy bezpiecznie założyć, że każdy prawnik, bez względu na wielkość kancelarii, dąży do tego, aby pracować maksymalnie wydajnie. Wydajność – rozumiana jako czas potrzebny na wykonanie danego zadania. Istnieją sposoby oraz systemy, dzięki którym efektywność Twojej kancelarii można podnieść na jeszcze wyższy poziom. Niezależnie od wielkości prowadzonej działalności.

Wydajności można się nauczyć. Mimo że niektórzy z nas mają większą predyspozycję do szybszego realizowania celów, nie znaczy to, że od zawsze tacy byli. W tym artykule znajdziesz pięć wskazówek, dzięki którym zwiększysz efektywność swojej pracy.

1. Śledź cały swój czas, nie tylko rozliczane godziny

Niewielu prawników przyznaje, że lubi monitorować swój czas, zwłaszcza pracy, ale większość zgadza się z tym, że jest to konieczne. Aby zrozumieć, gdzie uciekają Ci cenne minuty i godziny (jeśli nie dni), spróbuj kontrolować realizowanie zadania, nawet jeśli zrobisz to tylko przez tydzień. To proste ćwiczenie, które pokaże Ci dokładnie, nad czym spędzasz czas.

Wskazówka: Prowadź kalendarz, może być on klasyczny w formie notatnika lub online. Zapisuj swój plan dnia i systematycznie sprawdzaj, czy udało Ci się wykonać wszystko w zaplanowanym czasie. Jeśli nie – dopisz, dlaczego się tak stało. Może zbyt częste przeglądanie LinkedIna odrywa Cię od obowiązków? Zapisuj wszystkie przemyślenia i wyciągaj wnioski! Chcesz lepiej monitorować czas pracy? Wykorzystaj system, który będzie robić to za Ciebie! Wysyłasz wiele maili? Jedno narzędzie podsumuje, ile czasu na to poświęciłeś.

2. Ustalaj priorytety, każdego dnia

Gdy telefon dzwoni nieprzerwanie, a Twoja skrzynka odbiorcza zaczyna się zapełniać, nietrudno stracić z oczu to, co zamierzałeś zrealizować danego dnia.

Wypróbuj prosty trik: Gdy tylko usiądziesz przy biurku, poświęć kilka minut na zapisanie najważniejszych priorytetów danego dnia. Pomoże Ci to podświadomie utrzymać te zadania na pierwszym planie. Prawda, że banalnie proste? Zatem dlaczego dotychczas nie stosowałeś tej metody? To pytanie retoryczne.

3. Stań się ekspertem

Klienci przychodzą do Ciebie, ponieważ to Ty masz wiedzę w zakresie prawa, a oni nie. Ile czasu w ciągu dnia (lub tygodnia) spędzasz na rzeczach, których tak naprawdę nie rozumiesz – i realizujesz je z dużą niechęcią? Marketing jest niewątpliwie siłą napędową Twojej firmy, ale wielu prawników nie do końca wie jak poruszać się w tym obszarze.

Wybierz specjalistów, którzy polepszą widoczność Twojej kancelarii (szczególnie w Internecie), dzięki czemu staniesz się zauważalny, a potencjalni klienci dowiedzą się dlaczego warto skorzystać właśnie z Twoich usług. Nie działaj na własną rękę, oszczędź swój czas – rozważ zatrudnienie firmy z zewnątrz. Podpisywanie umów i dodatkowe koszty mogą wydawać się zniechęcające, ale pomyśl o zaoszczędzonych cennych godzinach i kompleksowej obsłudze, dzięki której masz przestrzeń, by być ekspertem w swojej dziedzinie. To inwestycja, nie koszt!

4. Eksperymentuj z jednozadaniowością

Wielozadaniowość stała się normą, a nie wyjątkiem. Niektórzy ludzie odnoszący sukcesy na światową skalę twierdzą jednak, że osiągają więcej, skupiając się na jednym zadaniu. Różne style pracy sprawdzają się u różnych osób, ale skoro wszyscy akceptujemy wielozadaniowość jako status quo, może warto spróbować czegoś nowego. Jeśli oznacza to zrobienie więcej w krótszym czasie, to dlaczego nie? Efektywność można zwiększać na różne sposoby.

5. Korzystaj z narzędzi oraz systemów

Chcesz być bardziej efektywny? Korzystaj z narzędzi oraz systemów! Dlaczego nie ułatwić sobie pracy profesjonalnym systemem do zarządzania kancelarią? Oczywistym jest, że musi być maksymalnie funkcjonalny i precyzyjnie odpowiadać na Twoje potrzeby. Monitorowanie czasu pracy? Są na to sposoby, ba nawet systemy! Automatyzacja codziennych zadań pozwala oszczędzać czas, który możesz zainwestować znacznie lepiej – w dalszy rozwój kancelarii. Pracuj wydajniej!

Skorzystaj z systemu Advisor247 – zobacz, w  jak wielu zadaniach Cię wesprze!

Choć pozornie te wskazówki są zupełnie różne, istnieje pomiędzy nimi wspólny wątek: szczerość. Nieco krytyczne spojrzenie na własny styl pracy jest zwykle trudny, ale może przynieść duże korzyści. Obiektywna, rzeczowa ocena tego, jak zarządzasz swoim czasem, to dobry pierwszy krok w kierunku efektywności!

Zobacz również:

Aktualności

17.11.2021

O komunikacji, zarządzaniu i zabawie

O komunikacji, zarządzaniu i zabawie

Aktualności

17.11.2021

Jak prowadzić komunikację kancelarii, żeby klienci do nas wracali

Jak prowadzić komunikację kancelarii, żeby klienci do nas wracali

Aktualności

17.11.2021

#3 Flink: Kancelaria bez biura i Word'a. Czy to może się udać i dlaczego warto?

#3 Flink: Kancelaria bez biura i Word’a. Czy to może się udać i dlaczego warto?